Försäljningskanaler och marknad med Mylla.se, 30 jan

Hur når Mylla konsumenter genom direktförsäljning av mat och dryck på nätet – och vad ser de för trender och tendenser? Nu får bolagen inom vår företagsinkubator och projektet OAS (Regenerativt Business Inkubator Programme) chans att under en förmiddag ta del av Mylla.se’s spännande resa. 

mylla.se kan du köpa allt från grönsaker och kött till drycker och godis, med leverans hem till dörren. Mylla jobbar för en livsmedelskedja med färre mellanhänder och rättvisa villkor, där producenter och konsumenter har mer att säga till om och där bonden får synas.

Vi har bjudit hit Myllas VD och grundare Jens Thulin, samt Business Manager Peter Ferngard, för att förstå hur deras modell ser ut och för att lära oss av deras erfarenheter kring försäljning och marknadsföring av lokalproducerad mat.

Låter det intressant? Kontakta oss för att se om det finns platser kvar!

Vill du veta mer? Ta kontakt!

DANIEL FREEMAN, Affärsrådgivare SPG

Daniel Freeman
Affärsrådgivare

daniel.freeman@scienceparkgotland.se

Tel: 073-544 24 66

Nora Olofsson, projektutvecklare Node Gotland

Nora Olofsson
Verksamhetsansvarig Innovationsarenan

nora.olofsson@scienceparkgotland.se

Tel: 073-745 33 43

Om OAS

Matbyrån Gotland driver tillsammans med Gotland Grönt Centrum och oss på Science Park Gotland projektet Regenerative Business Inkubator Programme. Här modellerar vi fram ett inkubators-program för regenerativ affärsutveckling som ska stärka mikro och små mat- och livsmedelsproducenter inom både primär-produktion som förädling.

→ Läs mer om satsningen